1877
Ражда се Луи, най-малкият син в семейството на Алфред и Берта Рено. |
|
|
1888
Още от детството си Луи много се интересува от различни механизми и технически изобретения
от гледна точка на практическото им приложение. Сам сглобява киселинен акумулатор и прокарва
електрическо осветление в стаята си.
|
|
|
1891
За първи път се запознава с двигателя с вътрешно горене Panhard ,
като го разглобява изцяло и изучава устройството му.
|
|
|
1896
Получава първия си патент за конструиране на парен котел.
|
|
|
1898
Луи Рено празнува 21-я си рожден ден и подбира удобния момент,
за да съобщи на семейството си за новото си начинание - проект за автомобил Рено тип А (RENAULT TYPE A).
Този автомобил има двигател с обем 270 куб.см (1,75 к.с.) и скоростна кутия с три скорости,
което му дава възможност да превозва 3 души със скорост от 50 км/ч.
|
|
|
1899
В Бийанкур е основано предприятието "Братя Рено" (Renault Freres)
На 12 юни същата година “Братя Рено” участват с два различни модела на Парижкото изложение на автомобили,
чийто инициатор са самите те. Автомобилът модел Тип В ( TYPE-B) е с двигател с обем 450 куб. см и
с въздушно охлаждане; този обем на двигателя е достатъчен за превозване не само на пътници,
но и на двуместна закрита каросерия.
През тази година са изработени 76 транспортни средства, а за “Братя Рено” работят 110 души.
|
|
|
1901
Рено разширява списъка си от модели, като разработва и модели D и E,
а също така сключва международен лицензиран договор със завод за сглобяване на автомобили в Белгия.
|
|
|
1902
За първи път е произведен четирицилиндров двигател с обем 3750 куб.см и мощност 20-30 к.с.,
специално за участие в авторалито Париж - Виена, което е спечелено от “Рено”.
Същата година "Рено" получава патент за разработване на система за зарядно устройство.
|
|
|
1903
"Братя Рено" участват в автопробега Париж - Мадрид, но Луи отменя проявата поради смъртта на брат си Марсел.
Произведен е първият камион.
Рено развива своята търговска мрежа, която вече има 120 концесионери във Франция и в чужбина.
Производството също се увеличава до 948 транспортни средства.
|
|
|
1905
Получен патент за изобретяване на хидравлични амортисьори.
Пуснат е моделът Renault XB (05-08г.) - първият автомобил,
който може да служи за дълго пътуване - мощност 30 к.с., скорост 60 км/ч.
|
|
|
1906
Луи съобщава за нов, уникален проект за създаване на автомобил за обществен превоз.
Същата година става кавалер на Ордена на Почетния легион за своите заслуги за развитието на автомобилната промишленост.
Произвежда се популярният до 1914 г. модел Renault 18HP.
Същата година е произведен и първият автомобил за обществен превоз (автобус).
|
|
|
1907
Рено започва производство на самолетни двигатели. През тази година са произведени 3800 транспортни средства.
|
|
|
1909
Умира Фернан Рено. Така Луи Рено остава единствен собственик на “Братя Рено” и от тази година
фирмата му вече се нарича “Автомобили Рено” (Les Automobiles Renault).
|
|
|
1914
Избухва Първата световна война. Известната фирма “Такси Ла Марн” дава своя исторически принос
за победата над немските войски в сражението при Марн, като съдейства за транспортирането на 6500 войници до фронта.
“Рено” произвежда танкове, санитарни автомобили и самолетни двигатели за съюзническата армия.
След края на войната Луи става за втори път кавалер на Почетния легион за приноса му за победата над врага. |
|
|
1917
За първи път се пуска експериментална поточна линия от 17 фута и Министерството на отбраната
дава поръчка за 100 модула, която после се увеличава до 1100 модула.
Излиза първият следвоенен автомобил TYPE EU (произвеждан до 1921 г.).
Заводите “Рено” непрекъснато разширяват номенклатураота на продукцията си.
Докато “Ситроен” залага в своето предприятие на усъвършенстването на един модел,
то Луи Рено избира множествената тактика.
|
|
|
1919
Луи Рено е признат за най-крупният индустриалец във Франция, неговите заводи се снабдяват
с най-модерно оборудване, непрекъснато се търсят възможности за намаляване себестойността на продукцията.
Главната му стратегия е производството на стока с достъпна цена.
|
|
|
1922
След първия отлив на световната икономическа криза Луи Рено реорганизира бизнеса си,
като основава финансова компания “Акционерно дружество Заводи Рено” (Societe Anonyme Usines Renault)
и разработва стратегия за развитие на производството.
През тази година е представен и моделът 6CV с обем на двигателя 950 куб. см (18к.с).
Започва строителството на нов автозавод.
|
|
|
1923
“Рено” купува металургичен завод и множество спомагателни цехове.
Луи се стреми да бъде независим от други компании и сам произвежда необходимите му части.
Патентован е сервомеханизмът за спирачки. Конструиран е автомобилът,
който впоследствие носи победи на спортни състезания - 40СV (140к.с., скорост 130 км/ч,
произвеждан до 1928г.) и неговият аналог 40CV Torpedo.
|
|
|
1925
Символът на диамант става лого на “Рено”, като за първи път е поставен на модела 40CV,
който поставя редица рекорди по дължина на пробега и икономичност , и побеждава в рали “Монте Карло”.
|
|
|
1926
От тази година спирачките на четирите колелета стават стандартни за всички автомобили “Рено”.
Представен е моделът Renault NN , надежден и здрав автомобил.
Джордж Естиени избира Renault NN за пътешествието си през пустинята Сахара през януари 1927г.
Пътуването на Естиени, преминал почти 17 000 км (10 000 мили), завършва без никакви механични повреди.
Получен е патент за приспособление за поставяне на багаж (багажник).
|
|
|
1927
Представен е моделът Monasix, оборудван с шестцилиндров двигател (125 к.с.).
Поради твърде големия двигател моделът остава непопулярен и през следващата година двигателят е заменен
с четирицилиндров, много по-лек. Това се оказва правилното решение и търсенето на модела веднага нараства.
Парижките таксиметрови превозвачи използват Monasix, като повечето от тези коли постигат пробег от 1 милион километра!
|
|
|
1930
Пуснат е в производство моделът Nervastella, който печели първите три места на състезания в Мароко.
Общо са произведени 91932 автомобила от различни модели.
|
|
|
1937
Започва производството на малкия модел Juvaquatre (1003 куб.см двигател, 25 к.с.), който заменя Celtaquatre.
Завършва строителството на новия завод.
|
|
|
1939
Започва Втората световна война и производството на граждански автомобили се прекратява.
Като много други френски компании "Рено" е принудена да работи за немците.
Производството на автомобилите Juvaquatre и Primaquatre, при които се прилага
техническото нововъведение – хидравлични спирачки – е свито до минимум.
Луи задържа производството на военна техника, доколкото това му е възможно.
По време на войната продължава тайната работа над френската "костенурка" и на 23 декември 1942 г.
е създаден първият опитен образец на 4СV.
|
|
|
1942-1943
Съюзническите войски бомбардират заводите "Рено" и разрушават почти 80 % от автомобилите и суровините.
|
|
|
1944
Луи е арестуван за колаборационизъм и хвърлен в затвора, където умира на 24 октомври.
Носят се най-различни слухове във връзка със смъртта му; според едни той е бил отровен,
според други е починал от болест…
За управител на "Рено" е назначен Пиер Лефошьо (Pierre LEFAUCHEUX).
|
|
|
инфо: Renault.com превод: Mushu |
обратно |